„PROFILAKTYKA OCZAMI MŁODZIEŻY”
REGULAMIN
I Powiatowego Konkursu Fotograficznego
„PROFILAKTYKA OCZAMI MŁODZIEŻY”
dla uczniów szkół podstawowych i średnich powiatu gryfickiego
§ 1. Organizator
- Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa w Brojcach ul. Długa 19 72-304 Brojce, zwany
dalej „Organizatorem”. - Koordynatorem konkursu jest p. Patrycja Kanarek
- Celami konkursu są:
- popularyzacja treści szeroko pojętej profilaktyki uzależnień, przedstawienie konsekwencji spożywania używek, nadużywania Internetu, zagrożenia skierowane przeciwko człowiekowi m.in. prostytucja, handel ludźmi,
- uwrażliwianie uczniów na piękno otaczającej świata;
- promowanie zdrowego stylu życia jako alternatywnej formy przeciwdziałania uzależnieniom oraz przemocy w rodzinie;
§ 2. Przedmiot konkursu
1. Przedmiotem konkursu jest ocena wykonanej fotografii – zwanej dalej „pracą” lub „zdjęciem” o
tematyce profilaktycznej.
2. Do konkursu należy zgłosić zdjęcie w postaci pliku fotografii, zapisany w formacie JPEG na
nośniku elektronicznym, płycie CD (na adres organizatora) lub przesłać go drogą elektroniczną na
adres: profilaktyka.spbrojce@wp.pl.
§ 3. Wymagania
- Każdy uczestnik musi posiadać prawa autorskie do wykonanej pracy. Prace bez załączonego
oświadczenia o posiadaniu praw autorskich zostaną zdyskwalifikowane. - Autorem jednej pracy może być jedna osoba.
- Uczniowie niepełnoletni mogą uczestniczyć w konkursie wyłącznie za zgodą rodziców lub
opiekunów prawnych - Prace nie mogą zawierać treści sprzecznych z prawem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi
obyczajami, naruszających postanowienia niniejszego regulaminu, praw osób trzecich,
naruszających dobra osobiste
§ 4. Czas trwania i warunki konkursu
- Konkurs trwa od dnia 25 listopada 2018 roku do dnia 25 stycznia 2019 roku. Do konkursu mogą być
zgłaszane wyłącznie prace autorstwa uczestników, nie naruszające praw autorskich osób trzecich,
nigdzie uprzednio niepublikowane. - Do konkursu zostaną dopuszczone wyłącznie prace, które w sposób oczywisty nawiązywać będą do
tematyki konkursu, a nadto spełniać wymogi regulaminu - Uczestnikiem konkursu może być uczeń szkoły podstawowej i średniej powiatu gryfickiego,
spełniający kryteria oraz akceptujący warunki niniejszego regulaminu.
4. Każdy uczestnik konkursu jest zobowiązany spełnić następujące warunki:
1)przesłać wykonaną pracę oraz załączyć oryginalny plik fotografii, zapisany w formacie JPEG na
płycie CD, nośniku elektronicznym lub przesłać go drogą elektroniczną na adres
profilaktyka.spbrojce.@wp.pl;
5. W przypadku osób małoletnich załączyć zgodę rodzica lub opiekuna prawnego zgodnie
z załącznikiem 3;
6. W przypadku osób pełnoletnich załączyć zgodę na udział w konkursie zgodnie
z załącznikiem numer 2;
7. W przypadku wykorzystania wizerunku własnego bądź osoby trzeciej – załączyć zgodę na
wykorzystanie wizerunku zgodnie z załącznikiem numer 5 lub 6;
W przypadku nadesłania pracy drogą mailową prosimy o przesłanie ww. dokumentów listownie na adres: SZKOŁA PODSTAWOWA UL.DŁUGA 19 72-304 BROJCE dopiskiem KONKURS FOTOGRAFICZNY
§ 5. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych uczestników konkursu jest organizator. Dane osobowe przekazane Organizatorowi przez wyłonionych laureatów Konkursu będą przetwarzane w celu realizacji Konkursu, w tym wyłonienia zwycięzców. Dane osobowe mogą być także przetwarzane, gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów administratora danych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi laureatom otrzymanie nagród.
§ 6 . Prawa autorskie
1. Opublikowanie pracy konkursowej w formie zdjęcia własnego autorstwa jest równoznaczne z
wyrażeniem zgody na publikację zdjęcia przez organizatora.
2. Poprzez akceptację niniejszego regulaminu, uczestnik wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie przez
organizatora z pracy konkursowej w całości lub w dowolnej części bez ograniczeń terytorialnych,
czasowych i ilościowych na polach eksploatacji opisanych w ust.
3. Akceptacja regulaminu konkursu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na rozporządzanie i
korzystanie przez organizatora z praw zależnych do pracy konkursowej, w szczególności jej
opracowywania, rozporządzania i korzystania z jej opracowań.
§ 7. Wyniki konkursu
1. Laureatów konkursu wyłoni powołana komisja konkursowa najpóźniej do 15 lutego 2019 r.
2. Komisja składać się będzie z wybranych pracowników organizatora.
3. Informacja o rozstrzygnięciu konkursu i przyznaniu nagród zostanie zamieszczona na stronie internetowej organizatora do dnia 17 lutego 2019 r. Organizator bezpośrednio powiadomi laureatów konkursu.
4. Komisja Konkursowa oceni nadesłane prace według następujących kryteriów:
1) zgodność fotografii z tematem konkursu;
2) jasność przekazu;
3) jakość fotografii oraz estetyka wykonania;
4) wartość artystyczna;
5. Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo do przyznania nagród równorzędnych
lub do innego podziału nagród, zgodnie z ustaleniami podjętymi w czasie obrad komisji konkursowej.
6. Uczestnikom konkursu nie przysługuje prawo do zastrzegania szczególnych cech nagród rzeczowych ani ich do wyboru.
7. Uczestnikom konkursu nie przysługuje prawo do otrzymania ekwiwalentu pieniężnego nagród rzeczowych.
8. Organizator kierować się będzie następującymi zasadami wynagradzania:
1) komisja konkursowa przyzna 3 nagrody w dwóch kategoriach wiekowych:
a) I kategoria – uczniowie szkół podstawowych;
b) II kategoria; uczniowie szkół średnich;
c) wyróżnienia;
2) Decyzja Organizatora o przyznaniu Nagrody Konkursowej jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
3)Zwycięzcy Konkursu tracą prawo do nagrody w przypadku, gdy:
1) odmówią przyjęcia nagrody;
2) kontakt z uczestnikami nie będzie możliwy z przyczyn leżących po stronie zwycięzców konkursu;
3) zwycięzcy konkursu nie spełnią warunków regulaminu uprawniających ich do wzięcia udziału w Konkursie lub otrzymania nagrody.
7. Wszystkich odpowiedzi na pytania dotyczące konkursu udziela koordynator konkursu adres
email:profilaktyka.spbrojce@wp.pl