Szkoła Podstawowa w Brojcach

Szkoła Podstawowa w Brojcach

72-304 Brojce ul. Długa 19

 

tel. 91 386 11 16

 

email: sp.brojce@brojce.net.pl

 

ePUAP: /SPBrojce/SkrytkaESP

 

https://www.facebook.com/SU-Brojce-106630704405580

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1095707
  • Do końca roku: 224 dni
  • Do wakacji: 31 dni

Innowacja pedagogiczna „W bajkowym świecie. Bajki – malowanki”.

Innowacja pedagogiczna „W bajkowym świecie.  Bajki – malowanki”.

 

Wprowadzenie innowacji pedagogicznej zostało bardzo dobrze przyjęte przez uczniów. Zgodnie z harmonogramem udało  się zrealizować prawie wszystkie działania. Zajęcia  innowacyjne  odbywały  się co dwa tygodnie w  ramach  zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.  W programie uczestniczyła klasa I a oraz kilkoro uczniów klas I-III (indywidualnie).

Podczas zajęć uczniowie wysłuchali bardzo ciekawych bajek takich jaj:

  • „Kwiatowe serca”; która opowiadała o tym, że każde szczere wyznanie oznaczało pojawienie się w ogrodzie sercowego kwiatu;
  • „Pajączek”, która przedstawia odrzucenie dziecka przez grupę;
  • „O rybaku i złotej rybce”, wysłuchana w formie słuchowiska która wprowadziła uczniów w świat problemu związanego z chciwością i poczuciem ciągłego niedosytu, jaki odczuwa człowiek dążący w życiu do zgromadzenia jak najwięcej dla siebie;
  • „Gwoździe w płot”, - opowiadająca  w jaki sposób można bardzo szybko zrobić innym przykrość;
  • „O jeżyku który kochał za bardzo”, przedstawiająca tragiczne wydarzenia i o utracie najbliższej rodziny małego jeżyka.

Po wysłuchaniu bajek dzieci wykonywali prace plastyczne, które polegały na malowaniu farbami na streczu, wykonaniu pająka z drucików kreatywnych, wypełnianiu konturów rybki monetami 1 gr, dorysowywaniu gwoździ w płocie, kolorowaniu,  wycinaniu, uzupełnianiu konturów jeżyka kulkami z bibuły.

Wprowadzenie elementów bajkoterapii (w klasach I-III) okazało się trafnym działaniem. Wprowadzenie  czytania  korzystnie  wpłynęło na zachowanie i postawy uczniów. Potrafili się wyciszyć, skoncentrować i nie przeszkadzać sobie wzajemnie. Przenosiły się  w inny świat, rozbudzając swoją wyobraźnię. Bajki terapeutyczne to właśnie  takie  utwory  mające  bardzo  duży  wpływ  na  osobowość dziecka. 

„Oswajają” z problemem, pozwalają bez lęku spojrzeć na swoje trudności, wskazują sposoby przezwyciężania ich.

Podczas  słuchania  czytanego  tekstu, uczniowie doskonalili umiejętność skupiania

uwagi, wzbogacali swoje słownictwo, uczyli się właściwego interpretowania przeczytanych tekstów, poszerzali wiedzę o świecie, wyrabiali nawyk dbania o książkę i szanowania ich, uczyli się nieagresywnych sposobów rozwiązywania problemów i konfliktów.

Zainteresowanie  innowacją było duże  i  przebiegało  zawsze  w  miłej atmosferze. 

 

                                                                                                          Jolanta Dzięgielewska

                                                                                                          Patrycja Kanarek