Przez tydzień uczniowie klasy II pracowali metodą projektu. Tematem pracy były bieguny ziemskie, w szczególności Antarktyda i żyjące na niej pingwiny. Wyszliśmy od omawiania lektury „Zaczarowana zagroda”. Zbieraliśmy materiały i wiedzę dotyczącą Antarktydy, pracy polarników, stacji badawczych, życia pingwinów. Poznaliśmy autorów lektury, Alinę i Czesława Centkiewiczów. Omówiliśmy budowę pingwinów. Układaliśmy kolejność wydarzeń w lekturze. Wiele informacji na temat zimowej krainy uczniowie zdobywali sami. Z radością przedstawiali ciekawostki o Antarktydzie i pingwinach Adeli. Wykonywali pingwiny z rolek po papierze toaletowym.
Oglądali filmy i prezentacje o klimacie i zwierzętach żyjących na Antarktydzie.
Zakończyliśmy naszą przygodę wykonując zaczarowane zagrody wraz z pingwinkami. Nauka przez zabawę była naprawdę udana.
Zwieńczeniem projektu było usystematyzowanie wiedzy o lekturze i Antarktydzie. W tym celu skorzystaliśmy z quizów umieszczonych w aplikacji Wordwall.
Praca przy realizacji projektu wymagała od dzieci organizacji, kreatywności, umiejętności pracy w zespole i porozumienia. Wspaniale sobie z tymi zadaniami poradzili!
Małgorzata Kozłowska