Kontynuując projekt „Jak mówić o niepełnosprawności?”, klasa I wraz z wychowawczynią panią Marią Sudą uczestniczyła w zajęciach na temat „Niepełnosprawności narządu wzroku”.
Pierwszym etapem zajęć było wysłuchanie informacji związanych z problematyką wzroku czyli min.: Czym jest wzrok?, Co to jest niepełnosprawność narządu wzroku?, Jakie przyczyny, mogą spowodować problemy ze wzrokiem?
Uczniowie w trakcie zajęć dowiedzieli się także o możliwości korzystania przez osoby niewidome z alfabetu Braillea, jaką rolę pełni pies przewodnik, a także o korzystaniu z białej laski. Podczas spotkania uczniowie włączali się dyskusję na ten temat. Następnie wysłuchali opowiadania pt: „W świecie ciemności”.
Dzieci miały także możliwość poczuć się jak osoby niewidome poprzez ćwiczenie polegające na tym, że jedna osoba prowadzi drugą z zamkniętymi oczami, daje się prowadzić w każdym kierunku.
Kolejnym etapem była praca plastyczna polegająca na pokolorowaniu psa przewodnika i dorysowaniu osoby niepełnosprawnej wzrokowo. Wszystkie prace, jak można zauważyć były bardzo kolorowe, a uczniowie wykazali się inwencją twórczą.
Jolanta Dzięgielewska