Szkoła Podstawowa w Brojcach

Szkoła Podstawowa w Brojcach

72-304 Brojce ul. Długa 19

 

tel. 91 386 11 16

 

email: sp.brojce@brojce.net.pl

 

ePUAP: /SPBrojce/SkrytkaESP

 

https://www.facebook.com/SU-Brojce-106630704405580

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1093906
  • Do końca roku: 224 dni
  • Do wakacji: 31 dni

Zarządzenie dyrektora szkoły w sprawie ustalenia warunków korzystania z posiłków i opłat za posiłki.

Zarządzenie nr 5/2022/2023 Dyrektora Szkoły Podstawowej w Brojcach

 z dnia 24.10.2022r.

w sprawie:  ustalenia warunków korzystania z posiłków i opłat za przygotowywanie             i wydawanie posiłków w Szkole Podstawowej w Brojcach

 Na podstawie: Na podstawie art. 106 ust. 3 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo (Dz. U.       z 2021 r. poz. 1082 oraz z 2022 r. poz. 655 i 1079  w porozumieniu z Wójtem Gminy Brojce, zarządza się:

§ 1

W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, a w szczególności wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci uczęszczających Szkoły Podstawowej w Brojcach istnieje możliwość korzystania z wyżywienia obejmującego jeden posiłek dziennie dla uczniów szkoły. Żywienie prowadzi się w okresie, w którym odbywają się zajęcia w szkole wg ustalonego harmonogramu w godzinach ustalonych przez dyrektora szkoły.

§ 2

Do korzystania z posiłków przygotowywanych przez kuchnię i wydawanych                                                       w stołówce/świetlicy szkolnej uprawnieni są: dzieci uczęszczające do oddziałów przedszkolnych oraz uczniowie szkoły po złożeniu w sekretariacie szkoły deklaracji stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 3

1. Posiłki wydawane są  w stołówce szkolnej.

2. Zasady korzystania i zachowania w stołówce szkolnej określa szczegółowo regulamin świetlicy.

3. W trakcie wydawania posiłków w świetlicy mogą przebywać tylko uczniowie korzystający                  z żywienia. Za bezpieczeństwo oraz właściwe zachowanie uczniów odpowiada nauczyciel świetlicy lub dyżurujący nauczyciele.

 4. Po spożytym posiłku dzieci odnoszą naczynia do wyznaczonego miejsca.

 5. Jadłospis na cały tydzień znajduje się na tablicy informacyjnej oraz na stronie internetowej szkoły spbrojce.szkolnastrona.pl

 § 4

Korzystanie z posiłków w szkole jest odpłatne.

§ 5

 Finansowanie wyżywienia może odbywać się z następujących źródeł:

a) wpłat rodziców (opiekunów prawnych) dzieci/uczniów korzystających z wyżywienia,

b) ze środków Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brojcach dla osób będących w trudnej sytuacji materialnej otrzymujących pomoc socjalną w formie bezpłatnych posiłków wydawanych na podstawie decyzji GOPS.

§ 6

Ustala się stawkę za obiad dla uczniów uczęszczających do szkoły: 15 zł, z czego opłata dla ucznia wynosi 10 zł 50 gr, organ prowadzący pokrywa kwotę 4 zł 50 gr. Dla dzieci przedszkolnych istnieje możliwość wykupienia połowy porcji i cena posiłku dla dziecka wynosi 5 zł 25 gr, opłata organu prowadzącego wynosi 2 zł 25 gr. Opłata dla dzieci/uczniów obejmuje koszt produktów wykorzystywanych do przygotowania posiłków, tzw. wsad do kotła

§ 7

Zmianę wysokości opłat, jeżeli zaistnieje konieczność zmiany po przeanalizowaniu kosztów za posiłki dyrektor może wprowadzić w każdym czasie, po wcześniejszym ustaleniu i wyrażeniu zgody przez Wójta Gminy Brojce. Zmiana wysokości opłat za posiłki będzie obowiązywać od pierwszego dnia następnego miesiąca.

§ 8

1. Rezygnację z korzystania z obiadów należy składać na piśmie w sekretariacie szkoły pod koniec miesiąca poprzedzającego rezygnację na druku Oświadczenia o rezygnacji z posiłków (załącznik nr 2 do zarządzenia)  do 25 dnia miesiąca poprzedzającego.

2. Dzieci, korzystające z obiadów finansowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, objęte są dożywaniem w okresie zgodnym z decyzją GOPS-u, począwszy od dnia następnego od daty pozyskania informacji o finansowaniu posiłków.

3. Rodzice/opiekunowie prawni po otrzymaniu noty obciążeniowej za cały miesiąc wpłacają środki na konto bankowe szkoły.

4. Nota jest sporządzana w dwóch egzemplarzach, które Rodzice/opiekunowie prawni podpisują, jeden egzemplarz otrzymuje wpłacający, drugi pozostaje w dokumentacji księgowej. Potwierdzenia dokonanych wpłat proszę zachować w celu ewentualnych wyjaśnień niedopłaty lub nadpłaty za posiłki. 

5. Wpłat za obiady należy dokonywać  z dołu do 15 dnia każdego miesiąca (liczy się data wpływu na konto szkoły) następującego po miesiącu, w którym dziecko korzystało                                      z dożywiania.  

6. Opłaty ustalone na w niniejszym zarządzeniu w § 6 dokonuje się poprzez dokonanie wpłaty na konto szkoły podane poniżej.

7. Dane do przelewu bankowego/wpłaty za obiady w stołówce szkolnej:

Wpłaty za obiady dokonywane mogą być wyłącznie przelewem na konto bankowe szkoły o podanym poniżej numerze:    Na przekazie należy wpisać:

Nazwa odbiorcy:  Szkoła Podstawowa w Brojcach

Nr rachunku odbiorcy: 21 9376 0001 0030 0722 2001 0001

Nazwa zleceniodawcy:  imię i nazwisko oraz adres wpłacającego.

Tytułem: obiady za miesiąc……, imię i nazwisko ucznia, klasa/oddział, miesiąc i rok (np: obiady za miesiąc wrzesień, Katarzyna Szkolna kl. 2, wrzesień 2022). 

8. Nieobecność ucznia/dziecka w szkole/przedszkolu należy zgłaszać co najmniej dzień wcześniej do podmiotu przygotowującego posiłki lub sekretariatu szkoły do godz. 12.00. W przypadku braku zgłoszenia nie będzie dokonywany odpis.

9. Ewentualne nadpłaty będą wypłacane na koniec roku kalendarzowego i koniec roku szkolnego na podane przez Państwa konto. 

10. Nieuiszczenie opłaty w wyżej wymienionym terminie skutkuje skreśleniem z listy uczniów/dzieci korzystających z obiadu.

11. W przypadku zwłoki za opłatę za obiady w stołówce szkolnej Dyrektor Szkoły może podjąć decyzję o wykreśleniu z listy uczniów/dzieci korzystających z obiadów. Rodzic bądź opiekun prawny zostanie o tym fakcie poinformowany.

12. Skreślenie ucznia z listy nie zwalnia rodzica/opiekuna prawnego z obowiązku uregulowania należnej zaległości.

 

§ 9

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 5/2022/2023  Dyrektora Szkoły Podstawowej w Brojcach

 

DEKLARACJA ZGŁOSZENIA UCZNIA/DZIECKA NA OBIADY

SZKOŁA PODSTAWOWA W BROJCACH

w roku szkolnym ……………………… od dnia ……………………….r.

 

UCZEŃ/DZIECKO 

 

 

 

Nazwisko  i imię  ………………………………………………………………….. klasa/oddział…………..

 

 

 

Adres zamieszkania ………………………………………………………………………….......................

 

       

        

Telefon  kontaktowy

 

 

 

Rodzice                      ………....……..…...……                      ………………..............……

Opiekunowie  prawni   …....………………                    ……………………………….

 

              

- Deklaracja korzystania (załącznik nr 1) ze stołówki szkolnej jest bezterminowa. 

- Rezygnację z korzystania z obiadów należy składać na piśmie w sekretariacie szkoły do dnia 25 miesiąca poprzedzającego rezygnację na druku Oświadczenia o rezygnacji z posiłków (zał. nr 2).

- Rodzice/opiekunowie po otrzymaniu noty obciążeniowej wpłacają środki na konto bankowe szkoły.

- Nota jest sporządzana w dwóch egzemplarzach, które Rodzice/opiekunowie prawni podpisują, jeden egzemplarz otrzymuje wpłacający, drugi pozostaje w dokumentacji księgowej.

- Potwierdzenia dokonanych wpłat proszę zachować w celu ewentualnych wyjaśnień niedopłaty lub nadpłaty za posiłki. 

- Wpłat za obiady należy dokonywać  do 15 dnia każdego miesiąca (liczy się data wpływu na konto szkoły), następującego po miesiącu, w którym dziecko korzystało z dożywiania.  

- Wpłaty za obiady dokonywane mogą być wyłącznie przelewem na konto bankowe szkoły o podanym poniżej numerze:   

Na przekazie należy wpisać:

Nazwa odbiorcy:  Szkoła Podstawowa w Brojcach

Nr rachunku odbiorcy: 21 9376 0001 0030 0722 2001 0001

Nazwa zleceniodawcy:  imię i nazwisko oraz adres wpłacającego.

Tytułem: obiady za miesiąc……, imię i nazwisko ucznia, klasa/oddział, miesiąc i rok (np: obiady za miesiąc wrzesień, Katarzyna Szkolna klasa 2, wrzesień 2022). 

- Nieobecność ucznia/dziecka na obiadach należy zgłaszać co najmniej dzień wcześniej do podmiotu przygotowującego posiłki lub sekretariatu szkoły do godz. 12.00. W przypadku braku zgłoszenia nie będzie dokonywany odpis.

- Ewentualne nadpłaty będą wypłacane na koniec roku kalendarzowego i koniec roku szkolnego na podane przez Państwa konto. 

- Nieuiszczenie opłaty w wyżej wymienionym terminie skutkuje skreśleniem z listy uczniów korzystających z obiadu. W przypadku zwłoki za opłatę za obiady w stołówce szkolnej Dyrektor Szkoły może podjąć decyzję o wykreśleniu z listy uczniów/dzieci korzystających z obiadów. Rodzic bądź opiekun prawny zostanie o tym fakcie poinformowany.

- Skreślenie ucznia z listy obiadowej nie zwalnia rodzica/opiekuna prawnego z obowiązku uregulowania należnej zaległości.

Złożenie niniejszej deklaracji jest równoznaczne z wpisaniem dziecka na listę uczniów żywionych   w stołówce szkolnej w danym roku szkolnym. 

 

Wyrażam zgodę na przelew nadpłaty  z tytułu żywienia mojego dziecka na konto bankowe o numerze:

 

…………………………………………………………………………………………..……………...............

Oświadczam, że dane przedłożone w niniejszej deklaracji są zgodne ze stanem faktycznym.  Oświadczam, że zapoznałam/em się z regulaminem korzystania ze stołówki szkolnej oraz zobowiązuję się do regularnego uiszczania należnej opłaty z tytułu żywienia dziecka.

 

                Brojce, dnia…………………………….     

                                                                                       …………………………………………………………………….

                                                                      (czytelny podpis rodzica/prawnego opiekuna)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spełniając obowiązek informacyjny oraz prosząc o zgodę na przetwarzanie danych osobowych informujemy, że:

 1. Administratorem danych osobowych zawartych w deklaracji jest Szkoła Podstawowa w Brojcach z siedzibą przy ul. Długiej 19, zwana dalej Administratorem.

2. Pani/Pana dane osobowe w postaci: imienia i nazwiska, imienia i nazwiska oraz klasy do której uczęszcza dziecko, numeru telefonu, numeru konta osobistego, adresu e-mail będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

3. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne w celu zapisania dziecka na obiady, a także realizacji płatności. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości skorzystania z obiadów.

4. Posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych w sytuacji, kiedy będzie to dopuszczalne przepisami prawa.

5. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.

6. Dane osobowe będą przekazywane jedynie upoważnionym pracownikom administratora.

7. Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

8. Dane osobowe uczniów są przechowywane do końca roku szkolnego, w którym dziecko zostało zapisane na obiad.

 

 

 

Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 5/2022/2023  Dyrektora Szkoły Podstawowej w Brojcach

 

 

 

OŚWIADCZENIE O REZYGNACJI Z OBIADÓW W STOŁÓWCE

Szkoły Podstawowej w Brojcach

 

 

Informuję, że moje dziecko ……………………………………… z klasy/oddziału ………….........................…… 

nie będzie korzystać z obiadów w stołówce szkolnej od dnia ………………………………….………………

 

Zobowiązuję się do całkowitego rozliczenie za obiady do dnia rezygnacji w terminie ustalonym              w regulaminie

Nadpłatę proszę zwrócić na konto bankowe: …………………………………………………………………………….

    

 

 

 

………………………….….………………….

(data, podpis Rodzica/Opiekuna)